Strategi uruskan wang PKP 2020


Bismillah.

20200520_091055

PKP telah masuk ke fasa seterusnya, kita masih disarankan untuk sentiasa berjaga-jaga dengan penularan virus yang sangat bahaya. Pergerakan terhad, kewangan isi rumah juga semakin susut jika tidak dikawal dengan berhemah dan sekiranya tidak ada inisiatif atapun PKPKB dalam diri inidividu, kemungkinan PKPB ditarikbalik.

20200520_091020

Ekonomi semakin meruncing, perbelanjan bulanan dan harian tetap berlaku seperti bayaran pinjaman, bank, bil,  belanja isi rumah dan sebagainya. Masing-masing ada komitmen dan tanggungjawab bagi menguruskan kewangan agar tidak bocor. Apa yang pasti, perbelanjaan tetap berlaku namun pendapatan mungkin berkurangan bagi mereka yang tidak ada mata pencarian sampingan yang hanya mengharapkan gaji bulanan, ada yang tidak dibayar gaji dan ada pula yang diberhentikan. Lebih parah apabila ada peniaga kecil yang terputus aliran tunai  dan mungkin mengharapkan bantuan orang ramai. Walaupun kerajaan memperkenalkan pelbagai inisiatif rangsangan ekonomi untuk membantu rakyatnya namun secara purata ia masih belum cukup untuk membantu segelintir rakyat dan sukar bagi mereka yang tidak ada simpanan akaun KWSP.

20200520_090954

Agak sukar untuk menguruskan tunai pada ketika ini dan lebih dasyat lagi bila ada pendapatan bulanan tetapi poket tetap bocor atas sebab-sebab yang kita sendiri menyedarinya tetapi masih mendahulukan keinginan berbanding keperluan. Semuanya atas diri sendiri samada kita terus membiarkan ia berlaku atau mengawalnya dan atas inisiatif ini juga 17 video serta e-book 180 halaman + e-book terbaru PKP 150 halaman dibangunkan untuk memberi panduan khusus untuk perancangan kehidupan dan kewangan.

Klik Akses ke Web Urus Aliran Tunai anda sekarang!

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Up ↑

%d bloggers like this: